Golfklubb pros

Vi har erfarna instruktörer som är certifierade av Professional Golfers Association (PGA). Detta innebär att våra instruktörer har en gedigen 3-årig utbildning och certifikat. Våra P.G.A. PRO har varit och är instruktörer till många spelare som tagit sig från nybörjare hela vägen till Europatouren.

Det spelar ingen roll vilken nivå du befinner dig på, amatör, professionell eller nybörjare, kanske har du aldrig ens sett en golfklubba. Våra lektioner är uppbyggda med fokus på analys, utveckling och förbättring. Våra PGA Professionals tar hänsyn till alla förutsättningar och ger dig, oavsett spelnivå och HCP en möjlighet att bli den bästa du kan!

Våra P.G.A PRO golftränare heter Matt Holman och Thomas Nilsson. Med hjälp av deras kunskap och erfarenhet kan du ta din golf till nästa nivå. Boka privatlektioner eller gruppträningar och se till att nästa golfsäsong blir din bästa!

Välkommen att kontakta oss om du vill boka golflektion själv, i grupp, enstaka eller hel kurs, privat eller företag.

Matt Holman
P.G.A Advanced Professional.
David Leadbetter Certified (sverige andra)
European Tour Coach

Några rader från Matt.

Jag heter Matt Holman och bor i Umeå sedan några år tillbaka. Som PGA-Pro har jag tävlat runt om i världen, bland annat Sydafrika, Australien, Europa och USA. Jag har även fått chans en att jobba med några av branschens största golfskolor och instruktörer, bland annat David Leadbetter Golf Academy i Orlando, Florida, Butch Harmon Academy and Peter Cowen Academy.
2013 tilldelades jag titeln Advanced PGA Pro av British Professionell Golfers Association för mina prestationer som golfinstruktör.

Jag har instruerat såväl European Tourspelare som nybörjare, alltid med fokus på individuell coaching. Under 4 år instruerade jag vid London Golf School, The Swing Factory, som är en av Englands ledande i inomhus golfskolor. 2016 jobbade jag även i Sydkorea och undervisade några av Sydkoreas bästa juniorspelare och som handledare för nya golfinstruktörer för att hjälpa dem bli kvalificerade LPGA-instruktörer.

Vare sig du är nybörjare inom golf eller om vill ta ditt spel ett steg vidare så är nyckeln till framgång att skapa en repeterbar och effektiv sving. Framsteg ska gå att mäta och därför jobbar jag med videoanalyser och Trackman för att du som spelare ska kunna se dina framsteg och förbättringar.

Thomas Nilsson
P.G.A. Professional.

Några rader från Thomas.

Jag heter Thomas Nilsson och har jobbat som professionell tränare sedan 1989. Jag prövade på några år och försökte livnära mig på professionell golf på dom mindre tourerna i USA och framförallt i Florida. Jag upptäckte snabbt att det var instruktör jag vill bli och det brinner jag för fortfarande 28 år senare.

Jag blev handplockad till Swedish Golf Academy 1991 och fick då förmånen och jobba med Pia Nilsson under många år som i grunden präglar min syn på golfinstruktion än idag. Jag jobbade tillsammans med Pia och våra golfskolor på Mallorca 5 år. Sen fortsatte jag ytterligare 15 och driva vår framgångsrika golfskola där.

Jag utgår alltid efter grunderna när jag instruerar som är lika oansett om du är nybörjare eller professionell golfspelare. Det är viktigt att du kan följa din egen utveckling och se dina framsteg efter hand och då är videofilmning ett naturligt hjälpmedel.

golfstore@outlook.com

Anchor 1

Här kan du läsa mera om gröntkort- kursen och hur du blir golfare.