Golfskoj

Juniorträning i Umeå Sörfors Golfklubb 2023

Vi vill att alla ska få möjlighet att spela golf och att få utvecklas därför erbjuder vi träningsgrupper för våra juniorer! Som förälder hänvisas du under barnets träning till egen träning eller en stund i restaurangen för att träningstillfällena ska bli så bra som möjligt. Tack vare ett stort intresse har vi utökat möjligheterna till träning i klubben.

Ansvarig tränare för juniorerna är Fredrik Larsson och Thomas Nilsson, vid frågor kontakta Fredrik, Thomas eller Mats Larsson som är ansvarig för Juniorkommittén.

Fredrik Larsson: 090-304 71, fredrik@sorforsgk.se

Thomas Nilsson: 070-561 87 24Golfstore@outlook.com

Mats Larsson: 070-517 36 52mats.umea@gmail.com

​Nedan presenteras de gruppträningar som finns.

Grupp 1 – Juniorer

Träningarna kommer huvudsaken att ske under sommarlovet med start efter midsommar. Tisdagar och torsdagar 10:00-11:00. Tränare kommer att vara Fredrik Larsson mfl. Här är alla klubbens yngre-juniorer som är intresserad av att träna i grupp och som vill utveckla sitt golfspel välkomna.

Grupp 2 - Tävlingsjuniorer

Träning kommer ske 2 gånger i veckan med Thomas Nilsson som tränare. Denna grupp består av mer erfarna golfspelare som kommer att delta i regionens golftävlingar. Träningstider kommer meddelas till juniorerna i denna grupp av Thomas senare i vår.

Beroende på intresset kring juniorträning kommer vi justera antalet träningsgrupper. Övergång till gruppen tävlingsjuniorer sker i samråd med tränarna så juniorerna får en så passande träningsmiljö som möjligt.

Golfskoj 2023

Datum: 19, 20, 21, 22 juni

Kl. 10:30-15:00

Ledare: Fredrik Larsson mfl.

Vi tränar! Leker och lär oss golf under 4 dgr.

Pris: 1195 kr. Lunch ingår.

För mer information kontakta: kansli@sorforsgk.se

Max 20 deltagare
Anmälan sker nedan. Skriv i meddelanderutan matallergi eller något vi behöver veta.