h%C3%A5l_10_p_fransson_edited.jpg

Vill du gå en Fadderrunda?

Är du en nybliven golfare?

Skulle du vilja spela med en erfaren fadder som också förstår tjusningen med golf?
Vi har ett antal befintliga medlemmar som gärna spelar med dig.

Så här går det till

• En fadder blir tilldelad en nyutbildad golfare.

• Faddern tar kontakt med sin tilldelade golfaren och ni bestämmer tillsammans en tid för er första runda. Hittar ni inte en tid som passar er båda ta kontakt med kansliet så sker omfördelning.

• Faddern kontaktar receptionen och säger att det ska bokas in en fadderrunda och vilka det är som ska spela. Faddern har möjlighet att blockera hela bollen för denna runda, men måste då meddela detta vid bokningen av speltiden!

• Efter rundan sitter ni ned tillsammans och pratar igenom regler, hur spelet gått eller andra funderingar som kommit upp. Detta är viktigt då både slagräkning och annat inom golfen kan vara svårt och upplevas komplicerat till en början!

Är du intresserad av att spela med en golffadder,

mejla till kansliet på kansli@sorforsgk.se !

BLI GOLFFADDER

Skulle du kunna tänka dig att bli fadder till en nybliven golfare?

Spela med nya medlemmar som nyss upptäckt tjusningen med golf?

Fadderrunda

En fadderrunda genomförs för att den nya golfaren ska få hjälp med regler, säkerhet, speltempo samt andra saker som underlättar golfspelet och således gör det roligare.

Detta är inte är ett spelprov utan endast en hjälp på vägen för att utveckla den nyutbildade golfaren!

Spelform

Ni spelar slaggolf, dvs. banans par +5 sen plockar ni upp bollen.

Ni spelar från tee 47.

Herrar har 71+54= 125 slag på 18 hål och 35+27= 62 slag på 9 hål.

Damer har 71+60= 131 slag på 18 hål och 35+30=65 slag på 9 hål.

Är du intresserad av att bli golffadder,
mejla kansliet på kansli@sorforsgk.se !