Grönare och grönare.

Hej !

Det ser allt bättre ut på banan och då speciellt på greenerna. Green 9 och 18 var till en början mariga men börjar se riktigt bra ut. Stödsådderna med krypven med de nya såaggregaten i kombo med rejäla gödningar har satt fart på tillväxten.

Vi har nu på eftermiddagen sänkt klipphöjden från 3,8 mm till 3,5 mm inför lördagens klippning för att tillsammans med lite mer frekvent vältning börja få upp lite snabbare bollrull.

Emellan klippningar, gödningar, vertikalskärningar mm har det även pysslats med annat.

Diken och damkanter har trimmats och bollhuset på rangen har färdigställts med lockribb och målats.

Slyröjningar på hål 3 och hål 11 har påbörjats.

Klubben har köpt in fler bänkar som vi placerar ut på banan eftersom vi får tid och passar då på att göra plattsättningar för dessa.

Fairways har gödslats men det kom mindre regn än prognosen visade och därför löste gödslet ut till den önskade effekten vi önskat , vilket har givit knallgröna fläckar på fairways . Lite mer regn och fler klippningar kommer förhoppningsvis jämna ut grönskan. Fairways kommer gödslas ytterligare en gång senare i sommar.

Sist men inte minst vill jag påminna medlemmar och gäster om klipptåget mån-ons-fre med startförbud fram till 07:30 dessa dagar. Om inte detta respekteras kostar det mer tid för att klippa och ger i sin tur mindre tid till andra arbeten på banan. Dessutom är det ett jobbigt stressmoment att ha spelare väntandes bakom.

Trevlig helg !

Featured Posts