Ny säsong på gång

Hej på Er !

En ny säsong stundar även om man inte kan tro det idag. En väldigt kall vår och en vinter med rejäl tjäle har gjort att vi ligger ca 7 dagar efter med vårbruket. Rangen är i stort sett helt avtinad från is och snö. Officiell öppning av rangen spår jag till lördag 12 maj.

Pumpen till bevattningen är på plats liksom sugledningen men det dröjer nog en vecka innan det finns möjlighet att få igång bevattningen. Vi kommer under morgondagen påbörja vertikalskärning av greenerna.

Jag vill hälsa vårt tillskott på banan Mikael Tornstråle välkommen på klubben. Micke började i tisdags och har ett förflutet inom både jordbruk och som mekaniker.

Klubbhuset börjar bli färdigt. Nya golv uppe och nere. Serveringsdelen har fått ett ansiktslyft med en mer öppen entré och en ljus och trevlig servering. Fredriks kontor kommer att iordningställas som klubbrum och Fredriks får nytt kontor direkt till höger på övervåningen.

Slutligen vill jag påminna om att det är banpatrullens dag den 3 juni.

På återseende !

/Johan