Hitta till oss

905 88 Umeå

OBS!

Sörforsbron och väg 555 stängs av i sommar

Under perioden 19/6 – 15/8  kommer Trafikverket att stänga av väg 555 från korsningen Forbondevägen, Brännland, till strax innan infarten till Sörfors IP. Alternativa vägar till golfklubben är på södra sidan av älven (över travet och Klabböle) eller över Vännäsby.

Det är slänten längs väg 555 i Brännland som ska stabiliseras och samtidigt ska underhållsarbeten på bron genomföras. Aktuell information om projekten finner du på Trafikverkets hemsida: Väg 555, Brännland, trafiksäkerhetsåtgärder/ riskreducering - www.trafikverket.se

Umeå Sörfors Golfklubb är belägen i Sörfors, i närheten av Stornorrfors kraftstation. Ca 15 km väster om Umeå Centrum.

Från Umeå med bil
Med bil tar du dig hit via E12, ”blå vägen”.
Kör E12 mot Vännäs. I Brännland, kör mot Sörfors. Fortsätt genom Sörfors by mot överboda. Infart till vänster.

Från Umeå med buss
Umeå Vasaplan till Sörfors Liavägen, Umeå.

Hållplatsen som ligger i anslutning till golfklubben heter Sörfors Liavägen, Umeå. Från hållplatsen är det en ca 10 minuters promenad på grusväg tills du är på plats vid klubbhusområdet.

Buss 55 med riktning mot Vännäs. För att ta dig till klubben.
Buss 55 med riktning mot Umeå. För att ta dig till Umeå.

Det går relativt ofta bussar från Vasaplan med och utan byten, de utan byten tar mellan 30 och 40 minuter. Busstabell och tider hittas på Tabussen.nu.

Från Umeå på cykel
Den ambitiöse motionären kan välja att cykla via Teg och Klabböle eller via Grubbe och Brännland, cykelturen tar oavsett lite över timman. Det är en något svettig men mycket trevlig cykeltur genom vackra landskap.